Tuesday, January 5, 2010

sedar diri

Assalamulaikum~ selawat dan salam utk junjungan besar
Nabi Muhammad S.A.W...

4.1.2010~ satu tarikh yg xkan aku lupekan sepanjang hidupku...satu detik yg membuatkan aku sekejap terkejut dgn ape yg berlaku..dan ketika itu, aku mengenal siapa dia 'GAGAL' yg sering menghantui hidup manusia. dan kini, dia sdg berkawan dgn aku.

kini aku sedar, hidup manusia x selalu indah. x selalu ceria dan yg penting..kite x selalu menang dan berjaya. ada mase, kite akan gagal.dan gagal itulah yg bakal membuat kite lebih matang utk berfikir di masa akn dtg.

mungkin ade hikmah yg terjadi di sebalik ini yg aku sendri x tahu ape die. hanye Allah saje yg Maha Mengetahui. dan ketika aku merasa sgt sedih...hanya wajah IBU yg terbayang di monitor laptopku ini..sayu rasenye..dan aku x nafikan, air mata menjadi peneman setia di saat ini. dgn siape inginku kongsikan rase yg terbuku ini?? Hanya pada Allah aku mengadu. dan Dialah Yang Maha Pengasih dan Penyanyang..

Allah tidak akan menimpakan satu beban kepada makhluknya yg melebihi daripada kekuatan manusia itu sendri. dr situ kita dpt lihat kasih syg Allah terhadap hamba-Nya. Dia sentiasa ingin hambaNya sedar dan belajar drpd kesilapan lalu.

kini, aku sedang mengumpul semangat baru utk meneruskan hidup dari terus dibayangi kegagalan tersebut.. gagal ape?? biarlah aku yg menyimpannya..

kepada sesiapa yg terbaca coretan ini, doakanlah aku terus bersemangat menghadapi hari mendatang.. aku spt menunggu hari hukuman yg aku sendiri tak pasti dapat melepasinya atau tidak..

20 comments:

  1. gambarimashou!~~♥
    kite ade Dia...♥

    ReplyDelete
  2. erm, btol ke daya?
    klu bab mktb tuh, aku hrp, ko relax je eah.. tenangkn hati jeh. biasalah, hidup ade turun naek.. yg pntng, kau jgn pernah knal putus asa, n terus usaha keyh.. Dia maha berkuasa. mnta prtlngn dri Dia k.. kuat je tau! aku tau kau tabah.. :)

    ReplyDelete
  3. dayah, i noe im not d best friend in ur eyes..
    tp trust me, tiap saat tiap detik tiap waktu, maC owez anggap dayah my gud frn.. atleast kte pna rapat, yg leh kate rapat.. n maC xputus doa utk kjyaan kte bsame..
    in our life, there are things that we dont understand, and the only thing we know is, things dont always go as we planned, our journey has only began.. there are some tears, or joy.. whatever happens, Hes always by our side~

    this is not the end, be strong!

    ReplyDelete
  4. hah...
    sm0ge mjadi kuat utk mnempuhnye..

    ReplyDelete
  5. myb ade hikmah dsbalik kgagalan...
    "klu x pernah jatuh, bile lgi nk balaja bangun"

    slalu positif n tawakkal pd Allah sgala ketentuannya.
    gambatte..
    gambatte...

    ReplyDelete
  6. ceca~ thx.. skg ko taw da en status sebenar aku..n sgt2 time kaseh tuk mlm td..elok jgk ko suh aku cite..n mlm td..aku tdo dgn cepat dan lena.mcm x igt pape da..huhu..tp igt taw appoinment kite! aku x setel ag bebel mlm td. haha ;)

    mie~ thx.. doakan aku..aku x kuat nk face bende ni sorg2.. smoge pe yg jd kt aku ni jd pengajaran kt org laen.. :)

    my dearest macy~ xtaw nk kate pe lg da..mase menaip ni pon duk 'ujan' sendri..huhu.. aku belom menyerah kalah lg, tp kalwla psni ko x nmpk lg byg aku kt mktb ni.. teruskanla perjuangan dgn kwn2 laen.. kite tetap kawan sampai bile2..2 yg aku janji.

    jalut~ thx.. pray for me.. :)

    ReplyDelete
  7. zairy~ ciliboh ke ni? huhu..ok.. trime kasih..doakan saye :)

    ReplyDelete
  8. i can wait forever.....
    lalalala~~~~
    "i can wait forever-simple plan" huhuhu~

    ReplyDelete
  9. そう2..みんなが言ったと売り..
    何があっても、頑張るしかない..
    僕は応援するから..ねぇ..

    ReplyDelete
  10. ceca~ sempat ko suggest lagu kt aku..haha..ok2.after 20hb ek..g tulis kt calendar ko.nt lupe! huhu

    jalut~ i need someone to translate this..could u?? :)

    ReplyDelete
  11. aaa...mnx tulun ceca...hua2...

    ReplyDelete
  12. ececece...lutfi...hahaha~
    dayaa, nk ak translate kn k?
    eheheh.
    lutfi kate,"i'm always by ur side....klw de pape, cari saye je okke??"

    agagaga~~~~
    :D:D:D:D

    *btol kan lutfi?? ahaks..XP~
    >___<"

    ReplyDelete
  13. eyh ceca..
    ni da laen bnyi nye...
    nmpk gaye kne translate sdiri lah..

    "btol2..mcm yg org laen ckp..
    wlau mcm mne pon, hnye perlu berusahe..
    krana sntiasa ade org yg mberi suport.."

    huhu~

    ReplyDelete
  14. ngeeeee;)
    eleh...dye pon ubah ayt gk tuh >.<"

    ceca wat paraphrase je...xkn slh kot? ^_^"

    ReplyDelete
  15. haha! korg wat aku gelak sorg2..huhu :D

    ceca~ ko x patot! menambah2 statement..huhu..pape pon, time kasehla.. =P

    jalut~ oh itu..hehe..paham2.. thx! =D

    ReplyDelete
  16. ak menambah secare jujur kayh....???
    muawahahaha~~*gelak kejam gile*

    ReplyDelete
  17. ceca~ weh2..taw la aku bute jepon..xpaya la nk mempermainkan aku...huhu..

    ReplyDelete
  18. mne de permaenkan....
    okkkeyy xpe2...
    xcye kt ak yehhh dayaa...??
    T.T cedeyyyy~='(

    ReplyDelete
  19. jalut~ xnk terlibat? okeh, selamat jln! haha

    ceca~ alolololo....cedeynye dy...huhu..yela2..caye..dah2.x mo nanges..hik2 =P

    ReplyDelete